A 2018-as viszonylat története


 

A Budapest - Galgamácsa illetve vele párhuzamosan a Budapest - Erdőkertes autóbuszviszonylat 1991-ben jött létre. Ez lett a 2018-as viszonylat. Kezdetben Ikarus 256-osok mentek ezen a vonalon... Ezekről a buszokról azt kell tudni, hogy a legtöbbje kb. 1986-os gyártmányú és sűrűn le is robbantak. Legtöbb esetben nem volt hátul ajtajuk, ezért csúcsidőben mikor tömve volt, sok-sok bosszúságot okozott a folyamatos fel-és leszállás; babakocsival, kerekesszékkel szinte lehetetlen volt ezekre felszállni. Mára ezek ismeretlen kellemetlenségek.

Az ik.260-as tartalékosként szolgált-
mikor műszaki hibás lett valamely járat...
2000-ben jöttek az Ikarus 415-ös modellek, mely hatalmas fejlődésnek számított a térségben.

 

        


2006 novemberében jöttek a képen látható Rába-Ikarusok állandóra, majd 2007 februárjában Érdről helyeztek át  ide 4-et. Ezekkel sok műszaki probléma adódott.


          


2005-ben érkeztek meg a várvavárt Mercédes csuklós autóbuszok az Erdőkertesi vonalra (2019), melyekkel az utasok nem igazán voltak megelégedve: Az ajtók nem nyíltak - záródtak rendesen, folyamatosan lerobbantak, nagyon rázkódott az utakon. Mellesleg a londoni TFL ugyanezt a típust használja városi közlekedésre nem kis példányszámban...Ezt követően 2010-től Man típusu járművek vették át a szerepet ezektől. A csuklós autóbuszok Galgamácsáig el sem tudtak volna menni, ugyanis Vácegres és Galgamácsa között nem tudtak télen a hátsótengely meghajtású járművek (Mercédesz, Man) felmenni a hegyi kanyargós utakon... Ez az állapot 2017-ig tartott, míg a modern csuklós Volvó hibrid autóbuszait forgalomba nem állították.



Ik.280-as akkor volt üzemben, ha valamelyik Mercedessel gond volt, de ilyet már nem nagyon látni 2007 óta.

 


2008 júliusától a Volánbusz Zrt. alvállalkozónak adta ki a 2018-as viszonylat üzemeltetését. Ezt a  T&J Buszprojekt Kft végezte az utasok és sofőrök nagy bosszúságára. Ez a cég hanyagolta a kialakult igényeket, a buszokat nem takarították, nem tartották karban rendesen.


2009-ben megjelentek a King Long kínai buszok. Az ülések műanyagból vannak kiöntve pici kínai ember mérethez igazodva. A keréktartó csavarok fele csak dísz volt. Nem egyszer tört ki a kereke ennek a járműkategóriába nem éppen besorolható izének. Az utasoknak kényelmetlen volt.
Sokszor a fűtéssel és a klímával is gondok voltak.

  


 2017-év elején négy hónapra a T&J - a BKV-tól "felszabadult" kék hibrid buszai (5,7,9-es viszonylatok) Gödöllő környékén lettek elhelyezve, így a 2018-as és a 2016-os viszonylaton is ezen járművek lettek átcsoportosítva - a környéken élők nem kis örömére. Ilyenre még nem volt példa, hogy a környéken kékszínű buszok közlekedtek volna - nagy látványosság volt ez.



2018 telén végre lejárt a T&J alvállalkozói szerződése - a hiányos és botrányos szolgáltatás után nem volt kérdés, hogy a Volánbusz ZRT. sajátkézbe vegye vissza a viszonylatok működtetését. Egy darabig szedett-vetett járművek

szolgálták ki a vonalat, majd 2019 közepétől új,
Magyarországon gyártott Credo buszok vették át az utasszállítást mindkét vonalon.




 

 



© 2006-2020 Zsolt-show  - Minden jog fenntartva

© 2018.zsolthow.hu